kalinka
  • בית
  • אודות
  • חנות
  • צרו קשר
  • הבלוג של קלינקה
  • בית
  • אודות
  • חנות
  • צרו קשר
  • הבלוג של קלינקה
ראשי » DIY » מדברת בפרחים
ינואר 17, 2019 11 תגובות

יום הולדת לאילנות זאת סיבה מעולה למתנות

 

ט"ו בשבט, ט"ו בשבט,
חג היום לגן.
חג לפרח, חג ליער,
חג לכל אילן.

חג אחר הוא טו בשבט נכון? קודם כל הוא מיוחד! חג שמוקדש לאילנות, שמוקיר את מי שעובד כל הזמן כדי שיהיה לנו ירוק בעניים חמצן בראות וטמפרטורות נעימות כל השנה.  חג שמוקיר את הטבע ומלמד אותנו כמה חשוב לשמור עליו ולטפח אותו. ידעתם שפעם נטעו עץ על כל ילד שנולד פה? עד כדי כך היה חשוב לאנשים שהקימו את המדינה שיהיה פה ירוק-אז כל סיבה טובה לנטיעת עצים-בטח ובטח הולדת ילד. יש אחד על שמי.

טו בשבט בדרך כלל נופל באמצע החורף אבל איכשהוא אנחנו כבר משוכנעים שהאביב היגיע-כל עצי השקד היפים הללו  בפריחה, מבלבל קצת אבל אופטימי.

טו בשבט הוא חג עם קצת געגוע לדברים שאינם עוד. לשטחי בור נרחבים ליד הבית שאפשר לטייל בהם טיול בוקר בשבת שמשית ולחזור הביתה עם זרים של חמציצים. לסבתא שלי שבכל טו בשבט היתה מכינה לנו טורביצ'קה-(שקית בד) שהיו בה תמיד תפוז ופרות יבשים. את השקית היא תפרה כמובן ואנחנו היינו מסבות אותה לתיק אוכל או לנרתיק אכסון כלשהו אחרי החג.

את טו בשבט אפשר לחגוג איך שרוצים. יש מי שמסב לסעודה גדולה של פרות יבשים, יש מי שמחדש את הגינה שלו ויש מי שיוצא לטיול בחיק הטבע .בשבילי כל מה שקשור לדברים שצומחים הוא שמחה גדולה ולפעמים אני מוצאת את עצמי חוגגת בקניית עציצים חדשים לבית. לפני שבוע הסחלב שלי החליט לפרוח, כנראה גם לו התחשק לחגוג.

סחלב ורוד בודד על ענף

יש לנו חברים טובים שבכל שנה אנחנו מקבלים מהם ברכה לטו בשבט. ככה הם מאחדים את כל חבריהם מכל האמונות והדתות לחגיגה אחת שהיא מוסכמת על כולם –מי לא אוהב עצים?

בטו בשבט לפני 10 שנים הפכתי לבלוגרית. לא קראתי לעצמי ככה, זה היה נשמע לי מתיימר ומתנשא, אבל זה מי שהייתי. השנה אני מסכמת 10 שנים של כתיבת בלוג. לפני שנה כשישראבלוג סגרו את הפלטפורמה באופן סופי  כתבתי פוסט על איך ולמה התחלתי לכתוב בלוג. (אתם יכולים לקפוץ לשם ולקרוא.)אני חושבת על זה הרבה לאחרונה-בכל זאת 10 שנים זאת תקופת זמן משמעותית וקרו לי הרבה מאד דברים בתקופה הזאת. הבלוג הכניס הרבה מאד דברים לחיים שלי שלא היו בהם קודם-כתיבה (מהסוג שלא קשור למאמרים, נהלי עבודה ודוחות מחקר), צילומים (לא דרך המיקרוסקופ) וגם הרבה אנשים חדשים.

עם  כל כך הרבה חגיגות זה לא מפתיע שהתחשק לי להכין מתנות.  ממש רציתי לתת במתנה משהו פרחוני ונהדר אבל משלוח פרחים לכל אחד ואחת זה קצת מורכב. אבל אז נהייתי יצירתית …אני מאד אוהבת לסרוג פרחים. כשאין לי הרבה זמן ואני ממש רוצה לסרוג אני בדרך כלל סורגת פרחים. אני משלבת אותם בספרי התינוקות שלי , אני מכינה מהם סיכות שאפשר לענוד על דש הבגד או על כובע וגם על תיק, אפשר לשלב אותם גם בכרטיסי ברכה.   אי לכך יש לי לא מעט הוראות לסריגת פרחים. איחדתי אותם במסמך שאתם יכולים לקבל פשוט על ידי לחיצה עליו. מתנת טו בשבט ממני.

פשוט לוחצים על זה     הדרכת פרחים בסריגה

אם בא לכם לסרוג ממש הרבה פרחים(ועלים) אתם יכולים להכין לכם זר  כזה…

יד מחזיקה מתלה לקיר בצורת לב ועליו פרחים ועלים סרוגים

 

WREATH

זר לתליה על הקיר כדי שיהיה לכם אביב כל השנה בבית.

אני מאד אשמח אם תכינו משהו מההוראות . אני עוד יותר אשמח אם תצלמו ותראו לי מה יצא. אתם מוזמנים לכתוב לי  על טו בשבט אבל לא רק-אני קוראת הכל ועונה לכולם.

טו בשבט שמח!

 

פורסם ב: DIY, הדרכות, זכרונות, כללי תגיות: crochet, flowers, free, tutorial, דוגמאות סריגה, הדרכה חינמית, הדרכת סריגה, טו בשבט, מנהגים, פרחים, פרחים לסריגה
« הקודם
הבא »

11 תגובות

  1. רחל ארליך ינואר 18, 2019 בשעה 9:16 am Reply

    שני דברים יש לי להגיד:
    1. 10 שנים. 10 שנים!!! בלוג!!!!!!! השבוע כתבתי לתמרי שארבע שנות בלוג נשמעות לי כמו נצח, אז 10 שנים? לא מצליחה לדמיין את זה…
    2. והפרחים הסרוגים… את מחזירה אותי אחורה, יותר מ-10 שנים, לכיוון ה15: מגיל צעיר סרגתי, תמיד העדפתי מסרגה אחת. מתי שהוא הבנתי שכמאתיים כיפות מיצו את התשוקה. ואז הגיעה אופנת כובעים סרוגים, ושוב חגגתי: סרגתי עשרות כובעים, והיה צריך לחשוב איך מקשטים אותם, ומה יותר טבעי מפרחים? – חלק סרגתי "איך שיוצא", חלק – מספרון ששאלתי משכנה, והתענגתי על כל אחד מהם. האופנה הזאת פרחה מהעולם, אבל יום אחד היא בטח תשוב. ואני? – פה ושם נוטלת מסרגתי בכפי, לא תמיד גומרת מה שהתחלתי (שטיח הטריקו שהתחלתי בחורף שלפני המבול יחכה כנראה לבוא המשיח). אבל פרחים, יתרונם – שהם זזים מהר…עשית לי חשק (:
    בלוגולדת-עגול שמח לך, יקירה!

    • ריבי ינואר 20, 2019 בשעה 7:15 am Reply

      האמת? מצד אחד הן עברו ממש מהר ה10 שנים האלה ומצד שני זה באמת נראה לי נצח-בדקתי כמה פעמים שלא טעיתי. מזל שהכל מתועד. חוץ מזה כמה משמח שאת שותפה לאהבתי לסריגה במסרגה אחת, וכן-לפעמים זה ממצה את עצמו ואני לא רוצה לראות מסרגה אבל זה חוזר ואז זה ממש כיף ונעים. תודה על האיחולים, טו בשבט שמח.

  2. גל ינואר 18, 2019 בשעה 2:20 pm Reply

    אני לא מאמינה שרק 10 שנים את כותבת, מרגיש לי שליווית אותי תמיד… לחיי העשורים שבדרך אהובה! והסריגה שלך מופלאה.

    • ריבי ינואר 20, 2019 בשעה 7:12 am Reply

      זה אולי מרגיש לך ככה כי התחלנו לכתוב בערך באותו זמן? אני אוהבת שחזרת לכתוב לי זה מרגיש ליווי הדדי לגמרי. אמן על עוד עשורים! נשיקות.

  3. ויקי ינואר 18, 2019 בשעה 7:03 pm Reply

    איזה פוסט משמח ריבי! תודה על ההדרכה. האמת שעשית לי חשק ללב כזה, נראה לי שאסרוג לי גם כזה.

    • ריבי ינואר 20, 2019 בשעה 7:08 am Reply

      יה! באמת? אם תצטרכי עזרה באיך דברי איתי. תודה רבה וטו בשבט שמח!

  4. צילה אפריל 7, 2020 בשעה 10:44 am Reply

    חג שמח

    אלוי יש לך הוראות סריגה של סחלב בעברית .אשמח מאוד.

    • ריבי אפריל 11, 2020 בשעה 12:15 pm Reply

      הי צילה, מעולם לא סרגתי סחלב אז אין לי הוראות. יש לא מעט הוראות חינמיות לסריגה של סחלבים חלקן בסרטונים ביוטיוב אז אולי כדאי לחפש?
      חג שמח.

  5. פהינה כהן מאי 31, 2020 בשעה 7:03 am Reply

    האם יש לך הוראות לסריגת סחלבים?

    תודה.

    • ריבי יוני 1, 2020 בשעה 4:29 am Reply

      לא. לא יצא לי לסרוג סחלבים. ראיתי אבל שיש דוגמאות ברשת.

השארת תגובה

ביטול

קטגוריות מוצרים
  • בהזמנה אישית
  • מנשא כל טוב
  • תכשיטי קיר
  • ספרי תינוקות
  • מגבות
  • ספרי פעילות
  • שמיכות
  • ריבי הולצמן

    אני ריבי.
    אחרי דוקטוראט ועשרים שנות מחקר החלפתי את חלוק המעבדה בסינר יצירה. יצאתי למסע אישי ויצירתי, ואני מעצבת ויוצרת מוצרי טקסטיל יחודיים לילדים ומבוגרים. בזוגיות רבת שנים עם עידו ואמא של שתי בנות שהן היצירה הכי מוצלחת שלי. מתבוננת תמידית. חוקרת כל הזמן איך לתרגם רגשות ואסוציאציות למילים צבעים ומרקמים ולתת למתבונן את התחושה שהיצירה נוצרה במיוחד בשבילו. זה המקום שבו אכתוב על דברים שמעניינים אותי -על יצירה, על עסקים חדשים, על אומץ ופחד על התחדשות והתבוננות השראה ואמנות. אשמח אם תבחרו להצטרף .

    פוסטים נבחרים

    ישן מפני חדש תוציאו

    קוראים בדרך

    פוסטים אחרונים
    • הו סוניה
    • ריקמה של שימחה
    • באתי לשחק
    • איך מסמנים התחלה?
    • הדרכה-איך להכין לוח גיר
    קטגוריות
    • Custom order
    • DIY
      • הדרכות
    • אישי
      • התחלות
      • זכרונות
      • נסיעות
      • ספרי קריאה
    • כללי
    • מוצרים
      • ספרי זכרונות
      • תפירה
        • Baby books
        • Baby quilt
        • Quiet book
        • בדים
        • מגבות ברדס
        • ספרי פעילות
        • ספרי תינוקות
        • שמיכות טלאים
    • ספרים תפורים בהזמנה
    • תמונות

      להשתמע...

      קטגוריות מוצרים
      • בהזמנה אישית
      • מנשא כל טוב
      • תכשיטי קיר
      • ספרי תינוקות
      • מגבות
      • ספרי פעילות
      • שמיכות
      • מדיניות פרטיות
      • תקנון שימוש באתר
      • הצהרת נגישות

       רח הכרם 12 רחובות מיקוד 7646627

      טלפון 054-4470660

      הצהרת נגישות
      כל הזכויות שמורות ל-KALINKASTUDIO

      גלילה לראש העמוד

      בואו נדבר...

      0

      Your Cart

      דילוג לתוכן
      פתח סרגל נגישות כלי נגישות

      כלי נגישות

      • הגדל טקסטהגדל טקסט
      • הקטן טקסטהקטן טקסט
      • גווני אפורגווני אפור
      • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
      • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
      • רקע בהיררקע בהיר
      • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
      • פונט קריאפונט קריא
      • איפוס איפוס
      • הצהרת נגישותהצהרת נגישות